Luna trecuta pe vremea aceasta eram in Croatia, ma bucuram din plin de caldura, soare si peisaje mai mult decat minunate. Nu imi vine sa cred ca a trecut atat de repede timpul si acum avem parte de zile ploioase, dar si de o toamna bogata cromatic, asa cum doar luna octombrie ne ofera.

Deoarece vacanta in Croatia a fost una din cele mai frumoase experiente pe care le-am trait, m-am decis sa impartasesc cu voi cateva amintiri de acolo si sa va conving sa mergeti daca aveti ocazia, pentru ca merita din plin!

Pentru ca nu am vrut sa stam intr-un singur loc si am dorit sa vedem cat mai multe, am ales sa mergem cu masina. A fost destul de obositor, nu prea m-am odihnit si nu am dormit suficient, dar nu imi pare rau, pentru ca am vazut o multime de locuri absolut superbe!!!

Dupa ce am calatorit toata noaptea, in data de 17 septembrie dimineata, am ajuns in Zagreb, prima noastra oprire din Croatia. Dupa atata oboseala si somn in reprize, cand am ajuns ne-am cazat si dupa aceea am cautat un restaurant sa luam micul-dejun. Am apucat sa si dormim putin inainte de a vizita centrul orasului, plin cu cladiri frumoase, magazine, terase, restaurante etc.

Pentru ca timpul era scurt si noi eram tare obositi, nu am apucat sa vizitam prea mult, dar ma bucur ca am ajuns la „Museum of broken relationships” (Muzeul Relatiilor Destramate), un muzeu unic in lume, care adaposteste obiecte ramase din urma unor povesti de iubire, fiecare obiect avand propria lui poveste (mai mult sau mai putin amuzanta). Va las cateva poze ca sa va faceti o idee:

Urmatoarea zi am plecat din Zagreb si am inceput cu vizitarea cascadelor din parcul Krka, aceasta fiind o oprire in drumul nostru catre Split. Tot ce am vazut acolo mi s-a parut wow! Peisaj superb, o adevarata minunatie a naturii pe care trebuie neaparat sa o vedeti daca mergeti prin zona.

Dupa o zi lunga si nu mai putin obositoare decat cele precedente, am ajuns seara in Split, un oras frumos, plin de tineret si cu multe posibilitati de distractii si viata de noapte. Aici am mancat la un restaurant cel mai bun burger posibil, un adevarat deliciu!!!

In a doua zi de Split am ajuns, in sfarsit, la plaja!!! Trebuie sa stiti ca plajele in Croatia nu sunt cu nisip, sunt pline de pietris si stanci, iar in apa se mai gasesc si arici de mare, motiv pentru care nu aveti ce cauta acolo fara aqua shoes. Eu mi-am cumparat din Decathlon inainte de plecare, cu doar 25 de lei (se gasesc si acolo la magazine dar sigur sunt mai scumpi), si mi-au protejat perfect picioarele, plus ca sunt ataaat de comozi incat nu imi venea sa ii mai dau jos (chiar daca nu sunt cei mai frumosi papuci, ba din contra). Preturile la sezlonguri si umbrelute sunt destul de piperate, chiar daca am mers in extra-sezon. Nu are rost sa va mai povestesc cat de frumoasa era plaja, cel mai bine va las niste poze ca sa va convingeti singuri:

Dupa 3 zile pline, cu mult stat in masina si dormit extrem de putin, am ajuns in cele din urma la mult-asteptata relaxare, intr-un coltisor de rai numit Bol, pe insula Brac. E al doilea oras de care ma indragostesc iremediabil (dupa Torre del Mar din Spania) si cat am stat acolo am uitat de toata agitatia de acasa, de toata aglomeratia si nebunia din Cluj. Nu am avut niciun gand inafara de plaja, distractie, relaxare si, bineinteles, muuulte poze!!!

Aici ne-am bucurat de plaje frumoase, apa turcoaz si multa liniste. Am mers in fiecare zi la plaja, dar si la piscina pentru ca am avut la cazare. Daca mergeti in Bol, e obligatoriu sa mergeti la plaja Zlatni Rat, una din cele mai frumoase plaje din Croatia, unde o sa va incantati privirea cu cea mai limpede si turcoaz apa. Zona e plina de tonete cu mancare, bauturi, inghetata etc. Eu impreuna cu prietenele mele ne-am indragostit de inghetata de cocos pe care o savuram si de cate 2-3 ori pe zi, tare dor mi-e de ea si acum, nu ma asteptam sa gasesc asa inghetata buna in Croatia.

Am gasit in Bol un local super frumos, cu muzica exact pe placul meu! Barul arata minunat si era o atmosfera tare placuta, cu un vibe exotic si oferta variata de cocktailuri. In sezon aici sunt si party-uri in aer liber, noi nu am avut ocazia sa prindem vreunul, dar ne-am simtit extraordinar. Varadero se numeste localul si arata asa:

In continuare vreau sa punctez ce mi-a placut in mod deosebit in Croatia, acestea fiind si principalele motive pentru care trebuie sa o vizitati si voi:

• E o tara curata si civilizata, cu oameni pe masura. Nu vezi mizerie pe strada, nimeni nu arunca nimic pe jos, mereu se face curatenie. Plajele sunt deosebit de curate, apa la fel, intr-un astfel de loc mergi cu drag, nu cu scarba, cum se intampla din pacate la noi.
  • Atat localnicii, cat si turistii in marea lor majoritate, sunt linistiti. Pe plaja lumea asculta muzica la casti, citeste etc. Nimeni nu striga si iti respecta spatiul si intimitatea, nu s-a intamplat sa isi lipeasca nimeni prosoapele de ale noastre.
  • Mancarea e variata si pentru toate gusturile. Portile sunt uneori foarte mari, iar daca mergeti in statiuni pe malul marii, merita sa incercati preparate din peste, fructe de mare etc. Eu am mancat niste spaghete cu fructe de mare absolut delicioase. Inghetata e foarte buna, doar in Italia am mai mancat asa inghetata.
  • Croatia abunda in peisaje minunate si locuri ce merita din plin vazute. Sigur o sa plecati de acolo cu o gramada de poze.
  • Temperatura e perfecta pentru plaja in extra-sezon (noi am mers la jumatatea lunii septembrie) cand, pe langa preturi mult mai mici, nici nu e asa aglomeratie.
  • Daca aveti rabdare sa cautati, veti gasi cazari super la preturi foarte bune. Noi am rezervat pe booking si am avut niste cazari mult peste asteptari, apartamente dotate cu tot ce ai nevoie (plus piscina, vedere la mare etc), si proprietari foarte ok.
  • Localnicii sunt tare prietenosi cu strainii. Noi am avut parte doar de experiente placute, se ofereau oamenii sa ne ajute sa ajungem in cate un loc sau chiar sa ne faca poze.
  • Daca vreti sa mergeti neaparat cu masina (ceea ce nu va chiar recomand pentru ca e tare obositor), puteti sa o faceti linistiti deoarece Croatia dispune de un sistem de autostrazi super ok, deci nu va faceti masina praf asa cum se intampla din pacate la noi.

In concluzie, va recomand sa va convingeti singuri ca tot ceea ce v-am povestit si aratat in poze e real, alegand aceasta tara minunata ca destinatie de vacanta. Si, va spun sincer, merita sa cautati zone mai putin cunoscute si promovate, nu mergeti neaparat unde se inghesuie sa mearga toata lumea (si asta e valabil indiferent de tara pe care o vizitati), pentru ca s-ar putea sa aveti parte de surprize mai mult decat placute.